با این اپ‌ها امکانات بیشتری به اندروید گوشی خود اضافه کنید

NotifLog و Unnotification
بهتر است اعتراف کنیم که نوتیفیکیشن‌ها گاهی اوقات کلافه کننده می‌شوند. لاک اسکرین دستگاه را پر می‌کنند و بخش‌های باارزش صفحه را اشغال می‌کنند. همه به‌نوعی مسبب این قضیه هستیم چون خیلی ناپخته از کنار بعضی نوتیفیکیشن‌ها عبور می‌کنیم. البته، این امر همیشه موجب پشیمانی می‌شود. خوشبختانه، “نوتیف لاگ” (Notif Log) هوای ما را دارد. این اپ به‌ترتیب زمان دریافت، یک لاگ از تمام نوتیفیکیشن‌ها تهیه می‌کند. می‌توانید ترتیب نوتیفیکیشن‌ها را بر اساس اولویت خودتان تغییر دهید و نوتیفیکیشن‌های مهم را پین کنید. علاوه بر این، نوتیف لاگ قابلیت “Snooze” را به نوتیفیکیشن‌ها اضافه می‌کند، یعنی در یک زمان دیگر، مجددا آن‌ها را نمایش می‌دهد.

از طرف دیگر، Unnotification هر بار که بدون بررسی یک نوتیفیکیشن را رد می‌کنید به‌شما هشدار می‌دهد. تلاش برای رد کردن نوتیفیکیشن به‌شما این فرصت را می‌دهد تا آن‌را لغو کنید. شاید این کار باعث بهتر شدن اوضاع شود، اما می‌تواند باعث افزایش کلافگی شود. زیرا هر بار که یک نوتیفیکیشن را رد می‌کنید بعد از گذشت مدتی پیام هشدار دریافت می‌کنید.

Bouncer
در حال حاضر، تقریبا همه کاربران به‌خوبی به‌این مسئله واقف هستند که اپ‌ها و سرویس‌هایی که استفاده می‌کنند حجم زیادی از اطلاعات شخصی را جمع‌آوری می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید فروش داده‌ها و اطلاعات شما یک صنعت چندین میلیارد دلاری است. آن‌هایی که نگران سازمان‌ها و شرکت‌های در سایه هستند می‌دانند که با دادن مجوزهای لازم به اپ‌ها خطرات زیادی متوجه آن‌ها خواهد بود. هربار که یک اپ جدید روی اسمارت‌فون نصب می‌کنید باید مجوزهای خاصی را به آن اپ بدهید

به‌عنوان مثال، یک اپ اشتراک سفر نیاز به استفاده از GPS برای تعیین مکان شما دارد. یا اینستاگرام که به‌مکان دقیق شما نیاز دارد.
بدترین قسمت قضیه جایی است که بدانیم این اپ‌ها می‌توانند هر زمانی که بخواهند داده‌های ما را جمع‌آوری کنند حتی اگر در آن زمان مشغول استفاده از اپ نباشیم. اگر نگران این مسئله هستید از اپلیکیشن Bouncer استفاده کنید. با این برنامه، می‌توانید مجوزهای موقت به اپ‌ها بدهید. با این کار وقتی از اپ مذکور خارج می‌شوید مجوزها از بین می‌رود.

Datally
با این‌که طرح‌های حجم اینترنت نامحدود در حال رواج یافتن است، هنوز هم کاربرانی هستند که مگابایت‌های استفاده شده خود را محاسبه می‌کنند. در حالی‌که می‌توان با دست‌کاری در سیستم‌عامل اندروید از هدر رفتن گیگابایت‌ها جلوگیری کرد، اما نمی‌توان به بهترین شکل آن‌را سفارشی‌سازی کرد. خوشبختانه با برنامه Datallyمی‌توانید میزان مصرف دیتای دستگاه را به‌طور کامل در کنترل خود داشته باشید.


این اپلیکیشن جزئیات مصرف دیتا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند به‌خوبی مصرف دیتای اپ‌ها و سرویس‌ها را زیرنظر داشته باشند. علاوه بر این، با کنترل‌های پیشرفته این برنامه می‌توانید حد مصرف دیتای روزانه یا ماهانه اپ‌ها را محدود کنید.
جالب این‌که Datally یکی از اپ‌های گوگل است. حالا این‌که چرا این اپلیکیشن نتوانسته به‌طور پیش‌فرض در اندروید گنجانده شود جای سئوال دارد. شاید در نسخه‌های بعدی اندروید شاهد آن باشیم اما فعلا با استفاده از Datally می‌توانید میزان مصرف دیتای دستگاه‌تان را کنترل کنید.

Notifix
همان‌طور که در بالا اشاره شد، نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند خیلی زود باعث شلوغی نوار وضعیت شوند. اندروید تلاش‌های زیادی کرده تا این مشکل را برطرف کند اما کاربران با این‌که اپ‌های زیادی را تست کرده‌اند چندان از نتیجه کار راضی نبوده‌اند. ولی اپلیکیشن Notifix می‌تواند روال بی‌پایان نوتیفیکیشن‌ها را سازماندهی کند.

در واقع این اپ یک مدیر نوتیفیکیشن است که آن‌ها را بدون توجه به این‌که مربوط به کدام اپلیکیشن هستند دسته‌بندی می‌کند. روش کار آن شباهت زیادی به سازماندهی ایمیل‌ها در سرویس جیمیل دارد. اپ Notifix ارسال کننده نوتیفیکیشن را تحلیل کرده و تعیین می‌کند که بهتر است در کدام یک از پنج دسته قرار بگیرد. این دسته‌ها عبارتند از: Primary، Messages، Social، News و Promotions. کافی است روی هر کدام که خواستید ضربه بزنید تا با باز شدن لیست تک‌تک نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید.
بهترین ویژگی Notifix خودکار بودن آن در دسته‌بندی نوتیفیکیشن‌ها است. لازم نیست برای این کار زمان بگذارید. فقط برنامه را نصب کنید تا بقیه کارها به‌طور خودکار انجام شود.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *