KVM سوئیچ های مجهز به USB Peripheral

از آنجایی که تعداد محصولات مجهز به USB روز به روز در حال زیاد شدن است ، امروزه تقاضا برای راه های آسان جهت نصب و اتصال تجهیزات جانبی مجهز به USB رو به افزایش است. بنابراین چالش جدیدی که وجود خواهد داشت ، ترکیب تجهیزات جانبی USB دار (پرینتر، اسکنر ، دوربین و…) با KVM سوئیچ می باشد. در سال 2000 شرکت ATEN برای اولین بار مفهوم (KVM+Peripheral) یا KVMP را با تعبیه یک USB Hub دو پورت بر روی یک KVM مطرح کرد.
در واقع این طرح موجب می شد تا تجهیزات جانبی مجهز به USB به KVM سوئیچ متصل شده و می تواند میان کامپیوترها به اشتراک گ ذاشته شود و همچنین می تواند به راحتی به کی وی ام متصل شده و یا از آن جدا شود. از آنجایی که استفاده از حافظه های جانبی ، خواندن و نوشتن و همچنین انتقال فایل را از حافظه های USB ، کارت های حافظه و دوربین های دیجیتال رو به افزایش است ، در نتیجه استفاده از KVM سوئیچ های مجهز به USB Peripheralیک مزیت محسوب می گردد.
اخیرا” بسیاری از تولید کنندگان KVM سوئیچ از خصوصیات KVMP بعنوان یک استاندارد بهره می برند که این امر دانش شرکت ATEN و نقش رهبری این شرکت را در توسعه تکنولوژی های جدید نشان می دهد.

در هنگام خرید KVMP توجه به چند نکته ضروری می باشد:

1-نیاز به سوئیچینگ همگام یا نا همگام.
2- سازگاری با USB و چندین پلتفرم.
3-سازگاری با هر دو پورت USB و PS/2
4-تفاوت میان USB1.1 و USB2.0
5-تعبیه USB Hub روی قسمت جلویی پنل و یا قسمت پشت پنل.

توضیحات هر یک از موارد بالا در زیر آمده است:

1-نیاز به سوئیچینگ همگام یا نا همگام.

سوئیچینگ همگام یا Synchronous در واقع سوئیچینگ همزمان کیبورد ، ماوس ، مانیتور و سیگنال های USB مربوط به تجهیزات جانبی می باشد. در حالی که KVM سوئیچی که بصورت Asynchronous عمل می کند، امکان سوئیچینگ مجزای صدا ، KVM (ماوس، کیبورد و مانیتور) و سیگنال های USB را فراهم می آورد. کی وی ام سوئیچ ناهمگام انتخاب مناسبی برای تولیدکنندگان مدیا و یا مهندسان طراح می باشد که نیاز دارند با یک کامپیوتر کار کنند در حالی که بطور مثال اسکنر باید با کامپیوتر دیگری کار کند و صدا باید از کامپیوتر سوم پخش شود.
شرکت ATEN هر دو مدل کی وی ام سوئیچ های همگام و غیر همگام را به بازار عرضه نموده است و بطور چشمگیری عملکرد کاری و انعطاف پذیری را در محیط های کاری افزایش داده است. استفاده از تکنولوژی شبیه سازی سیگنال که مختص شرکت ATEN می باشد ، به حل مشکلات رایج مانند شناسایی سیگنال و یا ارتعاش سیگنال در هنگام سوئیچینگ ، کمک می کند.
2- سازگاری با USB و چندین پلتفرم.
عمل سوئیچینگ میان کامپیوترهای با سیستم عامل مختلف(PC, Mac, Linux, Sun support USB) از طریق رابط USB انجام می شود.در نتیجه انتقال انتقال و شناسایی سیگنال های USB بزرگترین چالش برای KVM سوئیچ های مجهز به USB می باشد. امروزه ماوس و کیبوردهایی با برندهای مختلف در بازار موجود می باشند و Hotkey ها و عملکرد کلیدها که توسط شرکت های مختلف شناسایی می شوند ، بسیار پیچیده می باشند. درجه سازگاری از شرکتی به شرکت دیگر بسته به حرفه و تجربه آنها متفاوت است.سویئچ های KVMP شرکت ATEN شامل یک USB ASIC اختصاصی می باشد که با اکثر ماوس ها و کیبوردهاسازگار می باشد. با استفاده از Hotkey دقیق و مناسب ، شما می توانید Hotkey مربوط به کیبوردهای Mac بر روی کیبورد PC استفاده کنید تا عمل سوئیچینگ میان کامپیوترها با پلتفرم های مختلف را بدون نیاز به مبدل های Mac انجام دهید.
3-سازگاری با هر دو پورت USB و PS/2
اگر شما درحال استفاده از یک کامپیوتر قدیمی PS/2 هستید اما تمایل دارید تا از یک KVM سوئیچ USB استفاده کنید، شامل ممکن است که به خرید یک مبدل نیاز داشته باشید که به هرحال قسمتهایی از کامپیوتر با KVM سوئیچ مطابقت نخواهند داشت.KVM سوئیچ های ATEN با ویژگی USB Peripheral مانند CS-1732A و CS-1734A بطور همزمان از رابط های USB و PS/2 پشتیبانی می کنند و شما تنها نیاز خواهید داشت تا کابل های PS/2 برای آن تهیه کنید تا با کامپیوتر PS/2 بتواند کار کند.

4-تفاوت میان USB1.1 و USB2.0
اکثر USB Hub های به کار رفته روی KVMP ها از USB1.1 پشتیبانی می کنند. این نوع USB برای انتقال فایل های با حجم معمولی بر روی یک کارت حافظه خوان و حافظه های USB مناسب است. برخی از کی وی ام سوئیچ های ATEN که مجهز به USB peripheral می باشند، اولین KVMP های دارای USB2.0 می باشند مانند CS1722 و CS1724 . سرعت USB.0 حدود 40 برابر بیشتر از USB1.1 می باشد و مناسب برای انتقال فایلهای حجم بالا از هاردهای اکسترنال، دوربین های دیجیتال ، اسکنر و پرینترها می باشد.
5-تعبیه USB Hub روی قسمت جلویی پنل و یا قسمت پشت پنل.
در اکثر KVMP ها پورت USB مربوط به تجهیزات جانبی در پشت پنل دستگاه تعبیه شده است. این کار می تواند کاربران را سردر گم کند و باعث شود که تجهیزات جانبی را به صورت اشتباه به پورت USB مربوط به CPU(ماوس و کیبورد) متصل کنند. شرکت ATEN اولین شرکتی است که پورت USB Peripheral را جلوی پنل دستگاه تعبیه کرد و آن را بیشتر از قبل در دسترس کاربران قرار داد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *